Блог

ТРАНСФОРМИРАНЕ НА КРАСОТАТА В СВЕТЛИНА 01.06.2022 22:39:19

ТРАНСФОРМИРАНЕ НА КРАСОТАТА В СВЕТЛИНА

Установеният идеал за красота се е променял с времето. Любопитно е да се наблюдава как през цялата история красотата е била представяна и подобрявана чрез модата на времето и как здравето рядко е било основен приоритет.

В праисторическите времена основна цел на човешкото същество е била оцеляването. Ето защо мъжете търсят атрибути у жените, които биха демонстрирали репродуктивната им способност. Така обемните гърди и широките бедра са символи на плодородие и красота. Можем да видим това много ясно в археологически примери на статуетки на Венера, символ на плодородието.

Египтяните винаги са били пионери, когато става дума за поклонение пред тялото и култивиране на красота. За тях идеалът за красота е хармония, съвършенство и пропорционалност. Те установяват много специфична скала, използвайки юмрука като референтна мярка: главата трябва да се измерва от два юмрука, торса (от раменете до коленете) - 10 юмрука, а краката и стъпалата още 6 юмрука. Идеалната жена е слаба, с малки гърди и широки бедра. Те са първата цивилизация, която свързва красотата с хигиената и е известно, че са били майстори в изкуството да създават мехлеми, масла и парфюми за намазване на телата.

Гръцката култура запечатва идеала за красота в скулптури. За питагорейците всичко красиво е било математическо и съвършено симетрично. Венера Милоска и Аполон Белведере са символи, които представят отново този идеал за гръцка красота. Гърците отдавали голямо значение на физическото тяло. Перфектният мъж кореспондира със спортиста, изваян от физически упражнения. Тези традиции по-късно са възприети от римския народ и от нашето западно общество.

През Средновековието понятието за красота претърпява съществена промяна. Въздействието на християнството налага Божията воля над всичко. Всичко, създадено от божествеността, се разглежда като красиво, защото е божествено дело. Християнството изправя истинската красота, красотата на духа, срещу физическата красота, която вече е старомодна.

Поклонението пред тялото и голотата обаче са цензурирани, а средновековното изкуство представя схематизирани тела, лишени от всякакъв признак на сексуалност.

С идването на Ренесанса виждаме нов възход в класическия свят и неговата традиция на хармония и пропорции, перфектно представени от Венера на Ботичели. Тесни рамене и талия, заоблени гърди, ханш и корем, нежни бели ръце и крака. Леонардо да Винчи илюстрира хората в златното сечение, присъстващо в цялата природа, символ на божественото съвършенство.

Настъпва епохата на барока и осемнадесети век е изпълнен с пищност и разкош в орнаментите. Перуки, фиктивни бенки, екстремен грим, идеалът за красота става по-изкуствен, отколкото някога е бил. На много езици от онова време думата „грим“ е синоним на „трик“ и „измама“. Отново можем да видим, че под разкошните дрехи се предпочитат телата в образа на праисторията. Трите грации на Рубенс са известни със своята красива почит към целулита.

За големите източни цивилизации концепцията за красотата следва други параметри.

В Китай красотата се определя не само от външния вид. Добродетели като доброта, коректност и личен чар правят една жена да се смята за красива. Възхищават се на качествата й да владее музиката, танци и пеене.

Династията Тан харесва силните и пълни жени, тъй като това е символ на здраве и следователно на просперитет. Династията Хан, от своя страна, в много подробен „трактат“ за идеалната красота, включва значението на аромата на жената сред основните характеристики, които тя трябва да притежава

В древен Китай социалната традиция диктува, че жертвоприношението е път към красотата. Те смятали, че малките крака са признак на деликатност и красота, така че майките подлагали дъщерите си на мъчения с връзване на краката от много ранна възраст. Целта е телесно модифициране към установения идеал за красота, по изкуствен и много болезнен начин.

Японците откриват красотата в крехкостта. За тях е важно жената да не е изложена на слънце, защото бялата, почти полупрозрачна кожа се смята за най-красива. Жените от заможни семейства са били държани зад стените на дворците. Идеалът за съвършена красота е бил болнаво, кльощаво тяло с почти прозрачна кожа. Тези жени, под плен, имат възможността да четат и култивират своята интелигентност - аспект, който ги прави още по-привлекателни в очите на мъжете в Япония.

ТРАНСФОРМИРАНЕ НА КРАСОТАТА В СВЕТЛИНА

Нашите съвременни идеали за красота следват насоките, диктувани от медиите. Жените искат да изглеждат като модифицирани снимки на модели и този капан е отвел много жени в бездната на погрешната идентичност, не само на тяхното физическо тяло, но и на тяхната концепция за себе си

В Alqvimia искаме да свържем жените с тяхната истинска Красота.

Всяка жена, тъй като е била благословена с дарбата да бъде жена, вече е красива по природа.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Трансформация

Трансформация

ТРАНСФОРМИРАНЕ НА КРАСОТАТА В СВЕТЛИНА

ТРАНСФОРМИРАНЕ НА КРАСОТАТА В СВЕТЛИНА

Установеният идеал за красота се е променял с времето. Любопитно е да се наблюдава как през цялата история красотата е била представяна и подобрявана чрез Установеният идеал за красота се е променял с времето. Любопитно е да се наблюдава как през цялата история красотата е била представяна и подобрявана чрез 2022-06-01T22:44:51+03:00 ТРАНСФОРМИРАНЕ НА КРАСОТАТА В СВЕТЛИНА

<p class="text-alignjustify">Установеният идеал за красота се е променял с времето. Любопитно е да се наблюдава как през цялата история красотата е била представяна и подобрявана чрез модата на времето и как здравето рядко е било основен приоритет.</p> <p class="text-alignjustify">В <strong>праисторическите времена </strong>основна цел на човешкото същество е била оцеляването. Ето защо мъжете търсят атрибути у жените, които биха демонстрирали репродуктивната им способност. Така обемните гърди и широките бедра са символи на плодородие и красота. Можем да видим това много ясно в археологически примери на статуетки на Венера, символ на плодородието.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Египтяните </strong>винаги са били пионери, когато става дума за поклонение пред тялото и култивиране на красота. За тях идеалът за красота е хармония, съвършенство и пропорционалност. Те установяват много специфична скала, използвайки юмрука като референтна мярка: главата трябва да се измерва от два юмрука, торса (от раменете до коленете) - 10 юмрука, а краката и стъпалата още 6 юмрука. Идеалната жена е слаба, с малки гърди и широки бедра. Те са първата цивилизация, която свързва красотата с хигиената и е известно, че са били майстори в изкуството да създават мехлеми, масла и парфюми за намазване на телата.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Гръцката култура </strong>запечатва идеала за красота в скулптури. За питагорейците всичко красиво е било математическо и съвършено симетрично. Венера Милоска и Аполон Белведере са символи, които представят отново този идеал за гръцка красота. Гърците отдавали голямо значение на физическото тяло. Перфектният мъж кореспондира със спортиста, изваян от физически упражнения. Тези традиции по-късно са възприети от римския народ и от нашето западно общество.</p> <p class="text-alignjustify">През <strong>Средновековието </strong>понятието за красота претърпява съществена промяна. Въздействието на християнството налага Божията воля над всичко. Всичко, създадено от божествеността, се разглежда като красиво, защото е божествено дело. Християнството изправя истинската красота, красотата на духа, срещу физическата красота, която вече е старомодна.</p> <p class="text-alignjustify">Поклонението пред тялото и голотата обаче са цензурирани, а средновековното изкуство представя схематизирани тела, лишени от всякакъв признак на сексуалност.</p> <p class="text-alignjustify">С идването на <strong>Ренесанса </strong>виждаме нов възход в класическия свят и неговата традиция на хармония и пропорции, перфектно представени от Венера на Ботичели. Тесни рамене и талия, заоблени гърди, ханш и корем, нежни бели ръце и крака. Леонардо да Винчи илюстрира хората в златното сечение, присъстващо в цялата природа, символ на божественото съвършенство.</p> <p class="text-alignjustify">Настъпва епохата на <strong>барока</strong> и осемнадесети век е изпълнен с пищност и разкош в орнаментите. Перуки, фиктивни бенки, екстремен грим, идеалът за красота става по-изкуствен, отколкото някога е бил. На много езици от онова време думата &bdquo;грим&ldquo; е синоним на &bdquo;трик&ldquo; и &bdquo;измама&ldquo;. Отново можем да видим, че под разкошните дрехи се предпочитат телата в образа на праисторията. Трите грации на Рубенс са известни със своята красива почит към целулита.</p> <p>За големите източни цивилизации концепцията за красотата следва други параметри.</p> <p class="text-alignjustify">В <strong>Китай</strong> красотата се определя не само от външния вид. Добродетели като доброта, коректност и личен чар правят една жена да се смята за красива. Възхищават се на качествата й да владее музиката, танци и пеене.</p> <p class="text-alignjustify">Династията Тан харесва силните и пълни жени, тъй като това е символ на здраве и следователно на просперитет. Династията Хан, от своя страна, в много подробен &bdquo;трактат&ldquo; за идеалната красота, включва значението на аромата на жената сред основните характеристики, които тя трябва да притежава</p> <p class="text-alignjustify">В древен Китай социалната традиция диктува, че жертвоприношението е път към красотата. Те смятали, че малките крака са признак на деликатност и красота, така че майките подлагали дъщерите си на мъчения с връзване на краката от много ранна възраст. Целта е телесно модифициране към установения идеал за красота, по изкуствен и много болезнен начин.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Японците</strong> откриват красотата в крехкостта. За тях е важно жената да не е изложена на слънце, защото бялата, почти полупрозрачна кожа се смята за най-красива. Жените от заможни семейства са били държани зад стените на дворците. Идеалът за съвършена красота е бил болнаво, кльощаво тяло с почти прозрачна кожа. Тези жени, под плен, имат възможността да четат и култивират своята интелигентност - аспект, който ги прави още по-привлекателни в очите на мъжете в Япония.</p> <p>ТРАНСФОРМИРАНЕ НА КРАСОТАТА В СВЕТЛИНА</p> <p class="text-alignjustify">Нашите съвременни идеали за красота следват насоките, диктувани от медиите. Жените искат да изглеждат като модифицирани снимки на модели и този капан е отвел много жени в бездната на погрешната идентичност, не само на тяхното физическо тяло, но и на тяхната концепция за себе си</p> <p>В Alqvimia искаме да свържем жените с тяхната истинска Красота.</p> <p>Всяка жена, тъй като е била благословена с дарбата да бъде жена, вече е красива по природа.</p>

Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки